Квітковий бізнес з нуля

Як створити успішний квітковий бізнес з нуля

Квітковий бізнес не схожий на інші види підприємництва, це скоріше прибуткове хобі, яке з часом перетворюється в спосіб життя. Постійна взаємодія з природою, відчуття свята і приємні емоції від того, що світ навколо тебе стає трішки красивіше. Саме тому квітковий бізнес рідко закривають чи продають без поважної причини.

Як і для будь-якої справи, для успішного квіткового бізнесу важливий правильний підхід: вибір місця розташування, оформлення приміщення, пошук постачальника, рекламна кампанія, визначення цінової політики і т. д. Щоб створити прибуткову справу, починаючому бізнесменові доведеться витратити чимало часу, розбираючись у всіх цих нюансах.

Реєстрація квіткового магазину

В першу чергу необхідно узаконити квітковий бізнес, зареєструвавши його і вибравши систему оподаткування. Для малого та середнього бізнесу оптимальною вважається форма «Індивідуальний підприємець». Після цього потрібно обзавестися контрольно-касової машиною (касовий апарат) і поставити її на облік податкової інспекції. Ця процедура займе не більше трьох днів, якщо скористатися послугою реєстрації за місцем купівлі ККМ.

Індивідуальний підприємець може працювати без печатки, але, щоб у постачальників продукції не виникало питань, краще виготовити штамп підприємства. Він знадобиться при купівлі грунтів, добрив чи препаратів для підживлення рослин.

Перед відкриттям торгової точки необхідно зібрати пакет документів, який буде доступний для всіх відвідувачів магазину. У нього входять:

  • Дозвіл на торгівлю.
  • Книга скарг і пропозицій.
  • Висновок санітарно-епідеміологічної служби.
  • Накладна на товар.

Допоміжні документи, такі як договір про оренду приміщення, касовий журнал, бланк реєстрації касового апарату також бажано зберігати в магазині. Продавці і флористи повинні мати медкнижки та іменні бейджі.

Вибір приміщення для магазину

Місце розташування магазину відіграє вирішальну роль в рентабельності квіткового бізнесу. При виборі місця для відкриття торгової точки потрібно орієнтуватися на вартість оренди та близькість до магазину людних місцях. Найбільш популярні варіанти – станція метрополітену, великий торговий центр, автомобільна розв’язка.

Відкривати квітковий магазин потрібно тільки в місцях великого скупчення людей. В іншому випадку, про його прибутковості можна забути. За статистикою, найбільша кількість продажів спостерігається біля автомобільних трас. Причому вибір дороги залежить від частини населеного пункту: якщо це центр, потік машин рухається у напрямку до області, якщо околиця – у центральну частину міста. Якщо ви вирішили відкрити торговельну точку біля метро, також потрібно вибирати станції поблизу дороги. Тільки переконайтеся, що біля місця розташування магазину дозволена стоянка.

Найпоширеніші варіанти розташування торгових точок:

  • окреме приміщення;
  • квітковий павільйон;
  • торговий центр;
  • перший поверх житлового будинку.

Найбільш економічний варіант – торговий центр або павільйон, найдорожчий – окрема будівля. Як правило, останнє відкривають у вигляді інтернет-магазину в разі повністю налагодженого бізнесу.

Розподіл витрат

Будьте готові, що найбільші витрати підуть на рекламу та облаштування магазину. Квіткова продукція досить примхлива, вимагає ретельного дотримання умов зберігання і налагодженого механізму продажу. Квіти залишаються свіжими на прилавку не більше семи днів, тому тривалий простій призведе до великих фінансових збитків.

Візитна картка магазину – це його вивіска. Букви краще зробити світловими, щоб їх було видно в темряві. Квіти оцінюють виключно за зовнішнім виглядом, тому вітрини магазину повинні бути прозорими щоб наочно демонструвати покупцеві пропонований товар. Для залучення покупців також використовують візуальні рекламні продукти:

  • штендери;
  • банери;
  • листівки.

Такі способи актуальні в тому випадку, якщо магазин знаходиться в підвальному приміщенні чи просто у відлюдному місці.

Левову частку фінансових вкладень займає холодильне обладнання. Як правило, воно виготовляється для квіткового магазину індивідуально, з урахуванням планування приміщення і побажань замовника. У рідкісних випадках підприємець купує готову холодильну камеру. Квіти на прилавках зберігаються в скляних вазах на полицях або спеціальних стійках. У невеликих павільйонах частіше всього використовуються конструкції з пластиковими колбами.

Крім реклами і обладнання, частина початкового капіталу піде на закупівлю продукції. Важливо заздалегідь визначитися з постачальником, так як велика кількість квітів доведеться закуповувати із закордонних плантацій.

Серед супутніх витрат можна виділити упаковку (сітку, фетр, стрічки, целофан), інструменти для створення квіткових композицій (скотч, клейовий пістолет, дріт для гербер, ножиці, секатор і т. д.) і аксесуари (листівки, подарункові пакети).

Вибір кольорів для продажу

Основний асортимент квіткових магазинів – зрізані квіти і квіти в горщиках. Однак для невеликого приміщення краще обмежиться свіжозрізаними квітами, так як горщикова продукція вимагає багато місця і, відповідно, більшої орендної плати.

Асортимент товару залежить від типу приміщення. Торговий павільйон не дозволяє зберігати великі обсяги продукції, тому краще обмежитися стандартним набором квітів різних кольорів: гвоздики, хризантеми, троянди, гербери, тюльпани, альстромерії.

Окремий магазин площею більше 30-ти квадратних метрів дає можливість розмістити зрізані букети і культури в горщиках разом з ґрунтом, добривами, ящиками та іншими додатковими елементами. Також можна розбавити стандартний набір кольорів екзотичними рослинами. Якщо на прилавках представлена кімнатні продукція, знадобляться різні види горщиків (пластикові, керамічні, глиняні). Листівки, аксесуари, елементи декору і тематична література також не будуть зайвими. У великих магазинах користується попитом послуга упаковки подарунків та складання квіткових композицій. Для цих цілей краще найняти професійного флориста.

Вибір постачальника та закупівля товару

На жаль, наші кліматичні умови не дозволяють вирощувати багато видів рослин, тому доводиться закуповувати квіткову продукцію з іноземних плантацій. Щоб не займатися перевезенням квітів самостійно, власники квіткових магазинів користуються послугами фірм-постачальників. Це компанії, які співпрацюють з великою кількістю закордонних виробників, закуповуючи і доставляючи рослини в торгові точки. Важливо знайти надійного постачальника, який буде регулярно доставляти продукцію в ваш магазин. Для більшої надійності краще співпрацювати з декількома компаніями одночасно, щоб у разі непередбачених ситуацій у вас не було нестачі товару.

Існує три виду закупівлі продукції:

  • основна;
  • дозакупка;
  • сверхнормированная закупівля (у передсвяткові дні).

Основний асортимент магазину не змінюється протягом сезону. Це основна закупівля, яку потрібно заздалегідь замовляти у постачальників. Дозакупка – це товар, який, імовірно, буде проданий за певний час. Замовляти дозакупівлю краще при наявності досвіду роботи у квітковому бізнесі, так як вона обходиться дорожче і не завжди окупається. Перед святковими днями квіти закуповуються в подвійній кількості і замовляються мінімум за три тижні до поставки.

Встановлення цін на квіткову продукцію

Стандартна націнка на квіткову продукцію становить 200%. При встановленні ціни треба враховувати, що у міру в’янення рослин вона буде знижуватися, і через 6-7 днів після поставки доведеться продавати товар за собівартістю. Визначаючи вартість рослин, орієнтуються на ціну дозакупівлі, яка перевищує основну. Така політика магазину дозволяє утримувати стабільну ціну на товар і не допускати різких стрибків. Процес зниження цін – звичайна практика квіткового бізнесу. Це необхідно для того, щоб якомога швидше продати рослини, поки вони ще не втратили товарний вигляд. Рослини, які зберігаються в холодильній камері понад 6 днів, пускаються в продаж в першу чергу.

Наостанок наведемо основні правила ведення квіткового бізнесу:

  • Не слід виставляти на прилавки неліквідний товар, так як він псує загальне враження про магазин.
  • Кошти на закупівлю продукції слід відкладати заздалегідь, не орієнтуючись на прибуток.
  • Прибуток продавців і флористів повинна прямо залежати від виручки магазину.

Оптимальним варіантом для бізнесмена-початківця буде вибір приміщення середньої площі в торговому центрі. Місцезнаходження магазину в людному місці допоможе швидко заробити клієнтську базу і забезпечить стабільну прибуток власнику.

Схожі повідомлення

  • Контакти

    Графік роботы:
    пн-пт 08.00- 21.00
    сб-нд 09.00- 21.00
    Адреса: вул. Спаська, 5